OF ALL ITS PARTS – Residency med TWO-WOMEN-MASHINE-SHOW på Aaben Dans

I uge 20 og 21 får Aaben Dans kunstnerduoen TWO-WOMEN-MASHINE-SHOW i recidency.
De to danske koreografer hhv. Ida-Elisabeth Larsen and Marie-Louise Stentebjerg 
skal arbejde med projektet

OF ALL ITS PARTS

Of All Its Parts er en kalejdoskopisk koreografi, der tager udgangspunkt i fantasien og dens potentialer til at vise os glimt af det vi endnu ikke har ord for. Af den grund kan vi heller ikke på forhånd beskrive de danse der vil opstå i dette værk. Kun ved at tillade det ukendte at udfolde sig i mindre begrænsende sammenhænge, kan vi undslippe reproduktion og møde et udtryk der tilbyder os reel forandring.

Of All Its Parts er et udtryk for en længerevarende interesse i det, der ligger forud for den kognitive artikulering og det iboende behov for kontrol. Det er en rækken ud efter vores mest dynamiske drømme og de koreografier, vi endnu ikke har nogle begreber for.

Siden 2014 har vi undersøgt forskellige somatiske teknikker, der muliggør at vi kan hvile i de prækognitive tilstande. I disse tilstande opstår en rig variation af drømme og syn, som efterfølgende, via særligt udviklede metoder, kan omsættes til koreografisk materiale og undersøges som æstetisk udtryk. Det er dette arbejde, som vi fortsætter under vores residens hos Åben Dans. Vi glæder os til at dele vores undersøgelser med jer.


ENG.
OF ALL ITS PARTS

Of All Its Parts is a kaleidoscopic choreography based on the capacities of human imagination and its vivid potentials for presenting us with glimpses of the not-yet-known. With good reason we cannot begin to tell you about the dances of this work. Only by allowing the unknown to express itself in less confined environments can we escape reproduction and enter those futurities that offer us real change.

Of All Its Parts is a plea for that which lies just beyond cognitive articulation and inherent measures of control. It is a genuine reach for our most dynamic dreams and for those choreographies that we have no names for, yet. Since 2014, and with the help of different research grants, we’ve been exploring different somatic techniques that allows us to enter pre-cognitive states of being. By practicing these techniques we can give ourselves over to our imagination. We extend ourselves beyond the immediate temporality of existence to touch – and to be in touch – with that which we don’t yet know. It is this extensive research that we will continue during our residency at A-Salen/CORPUS. We look forward to share our findings with you.